محصولات شرکت

دستگاه کودپاش چیست و واین دستگاه چگونه کار می کند؟

کودپاش شرکت صنعت گستر عطاملک جوین sgajco | ادوات کشاورزی مدرن مکانیزاسیون

دستگاه کودپاش زراعی و باغی شرکت صنعت گستر عطاملک جوینی ، استاندارد و دارای تاییدیه کیفیت از وزارت جهاد کشاورزی

  • دارای مخزن با ظرفیت های متفاوت (6000 لیتر و 3000 لیتر)
  • مجهز به دو صفحه پاشش چرخان (عرض پاشش متغیر 12 الی 14 متر بستگی به سرعت گردش صفحات و وزن مخصوص کود)
  • مجهز به نوار انتقال کود پای درخت
دستگاه کودپاش شرکت صنعت گستر عطاملک جوین
دستگاه کودپاش شرکت صنعت گستر عطاملک جوین

مزایای کود دامی برای خاک

کودهای شیمیایی اثرات مخرب زیادی بر سلامت انسان و زمین های زراعی در درازمدت دارند. امروزه استقبال کشاورزان از کودهای دامی و کشاورزی ارگانیک رو به گسترش است. از طرف دیگر با توجه به فقر منابع آب و خاکی کشور، استفاده از کودهای دامی علاوه بر تامین نیاز ریز مغذی های خاک، در بهبود کیفیت خاک هم نقش مهمی ایفا می کنند. در پی آهکی بودن خاک های زراعی کشور و بی کربناته بودن آب های آبیاری، طبق نظر کارشناسان استفاده از کود دامی کمک قابل توجهی به بهبود کشاورزی و تولیدات خواهد نمود.

اهمیت استفاده از کود دامی برای صادرات محصولات کشاورزی

در سالیان اخیر کشاورزی در کشورمان رشد و توسعه یافته. صادرات تولیدات کشاورزی بیش از گذشته و ارزآوری برای کشور و کشاورز به همراه دارد. اغلب کشورها برای واردات مواد غذایی قوانین سخت گیرانه ای دارند. میزان بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات درصورت بالا بودن موجب برگشت دادن محصولات شده، اجازه واردات صادر نمی شود. حال برای تصاحب بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی می بایست رو به تولید با حداقل مصرف نهاده های شیمیایی آورد. برای تولید محصول سالم تر استفاده از کود دامی روز به روز محبوبیت بیشتری در میان کشاورزان می یابد.

اهمیت کود دامی برای خاک زراعی

کود دامی بر خلاف کود شیمیایی دارای دوام چندساله بوده و اثر آن مدت طولانی تری در خاک باقی می ماند. اگر کود دامی به مقدار زیاد مصرف شود نیازی به استفاده و کود دهی هرساله نیست. معمولا هر چهار سال یک بار برای تامین نیاز مواد مغذی خاک سفارش می شود. و البته تاثیر آن بر ساختار خاک مدت بیشتری باقی خواهد ماند.

روش کود دهی به مزرعه با دستگاه کودپاش

کود دامی را باید به صورت پوسیده مصرف نمود. قبل از کشت و معمولا در فصل بهار کود دامی را روی خاک پخش می کنند و سپس با شخم زدن با خاک مخلوط می شود. پخش کود دامی روی سطح خاک توسط دستگاه کودپاش انجام می شود. دستگاه کودپاش در مخزن خود کود را حمل کرده به مزرعه می برد. بهتر است ماشین کودپاش مجهز به خردکن و سرند باشد زیرا مشاهده می شود اغلب کودها دارای تکه های بزرگ و کلوخه شده و گاها مواد زائد مانند سنگ و . . .  می باشند. وظیفه خردکن و سرند، تکه کردن کلوخه های بزرگ و جداسازی سنگ و ضایعاتی مختلط با کود است. چرا که تکه های سنگ درصورت وارد شدن به کودپاش ممکن است به آن آسیب زده و زنجیر کف را خراب کنند.

نحوه عملکرد دستگاه کودپاش

کودپاش ها عرض مفید پاششی دارند و معمولا توسط دو پروانه کود را به سطح مزرعه پراکنده می کنند. سعی شود کودپاشی با سرعت حرکت تراکتور به صورت یکنواخت صورت پذیرد که پاشش یکنواختی را در سراسر مزرعه شاهد باشیم. معمولا کودپاشی در هر زمانی ممکن است اما بهتر است در زمانی انجام شود که رطوبت زمین در حد گاورو باشد. چرا که زمین خیس و گل آلود کشش تراکتور را با مشکل مواجه خواهد نمود. کود از قسمت انتهای مخزن توسط زنجیر کف به جلو و به سمت دهانه خروجی دستگاه حرکت داده می شود. هنگام خروج توسط خردکن کلوخ های احتمالی خرد و شکسته شده و روی پروانه ها که به صورت سانتریفیوژ می گردند ریخته می شود.

لینک معرفی کودپاش sgaj-ms6020 به خریداران :

لینک

لینک فروشگاه شرکت صنعت گستر عطاملک جوین (مشاوره و خرید کودپاش در انواع مدل های متفاوت):

فروشگاه

صفحه وبسایت صنعت گستر عطاملک جوین در بازار بزرگ کشاورزی (bbk) :

لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *